Now free shipping on all orders!

1 | Vælg et brand
2 | Vælg din model
3 | Vælg din version
4 | Vælg din type

Now free shipping on all orders!

Forklaringer

Justering x Chassis x Styring

Justering, stabilitet, håndtering og ydeevne af et køretøj, afhænger af mange faktorer. Et af de vigtigste aspekter for disse egenskaber, er designet af ophængs- og styresystemerne.
Undervogns geometri er defineret som: "Vinkelforholdet mellem undervogn, styreforbindelsen og hjulene - i forhold til vej overfladen."
Undervogns geometri for et givet køretøj, er et resultat af køretøjets designudvikling og design.

Camber

Camber er den indadgående eller udadgående hældning af hjulene, når hjulet ses fra fronten af køretøjet. Mængden af hældning måles i grader, fra lodret og kaldes camber vinklen.
Hvis hjulet hælder ud øverst, er camber vinklen positiv, og hvis hjulet hælder ind i toppen er det negativt camber.
Camber ændrer styre evnen, om den er positiv eller negativ. Negativ camber forbedrer normalt grebet i sving. Dette skyldes, at dækket er i bedre vinkel på vejen, og overfører styrkerne gennem dækkets vertikale plan, HARDRACE justerbare camber-sæt gør det muligt at indstille camber korrekt og nemt.

Caster

Caster er vinklen på fjederbenet, når man ser den fra siden af køretøjet. Hvis fjederbenet vippes bagud, kaldes den "Positive Caster". Vippes fjederbenet forud hedder det "Negativ Caster".
Generelt kan positiv caster, øge stabiliteten ved høje hastigheder. Positiv caster medfører også øget styreevne, ved lave hastigheder. Ved lav statisk Camber forbedres traction reducerer dæk slid og forbedrer bilens bremse stabilitet gennem forbedret grip. Ud over den øgede højhastigheds stabilitet forbedres svinghastighed, og rattets returevne forbedres af positiv Caster. Dette genererer yderligere feedback, så chaufføren får mere følelse af det dækkene gør. HARDRACE justerbare caster arme hjælper dig med at justere caster nøjagtigt.

Toe in/Toe out

Toe måles ud fra center på hjulene fra den ene fælg til den anden. Når afstanden er større bag på hjulene, kaldes den Toe-in. Når afstanden er større foran på hjulene, kaldes den Toe-out. Med andre ord er Toe måling mellem forkanten af de forreste dæk, i forhold til bagkanten af de samme dæk.
For eksempel, på en baghjulstrukket bil med øget front Toe-in, kan det give større ligeuds stabilitet dog på bekostning af dårligere styre reaktion. Slid på dækkene øges marginalt, da dækkene i princippet har et svagt slip.
HARDRACE-justerbare bagerste Toe arm giver dig mulighed, for at indstille bagenden efter behov. Hvis det er nødvendigt, at generere varme hurtigere, og øge sving stabilitet eller Toe-out for at gøre bilen mere aggressiv, og hurtigere kan ændre retningen ved drift og Racing.

Sway Control

En krænger (anti-roll bar) er den del af hjulophænget, der hjælper med at reducere karosseri krængning ved hurtig svingning. Den forbinder modsatte hjul (venstre / højre) gennem forbindelses arme, der er monteret på en torsionsfjeder (Krænger).
Krængeren har to hovedfunktioner. Den første funktion er reduktionen af karosseri dyk. Den anden funktion er at bibeholde bilens balance. Krængeren skal bibeholde dækkenes kontakt til vejen i sving, og dermed eliminere karosseri krængning. Krængerens gummibøsninger, og beslag vil ofte deformere, inden krængeren opnår fuld funktion på køretøjet. HARDRACE beslag i hårdmetallegeret stål giver øget stabilitet, og minimerer krængning. Også HARDRACE optimerede bøsninger tillader krængeren at arbejde mere effektiv, hvilket resulterede i forbedret performance og bedre greb/ traction for - bag